[D66] Verkiezingsopportunisme

Ernst Debets edebets1 at euronet.nl
Mon Mar 11 19:32:10 CET 2019

Mijn vader zei altijd: D66, dat zijn liberalen zonder stropdas.

Als ik naar Rob Jetten kijk is dat inmiddels ook al gelogenstraft (mijn chef noemt hem altijd Rob “strak in het pak” Jetten). Desalniettemin (ik maak Rob vaak mee op partijbijeenkomsten en congressen) vind ik hem een heel sympathiek persoon en veel minder afstandelijk dan Pechtold. Hij moet denk ik nog een beetje in z’n rol groeien en zich minder de wet laten voorschrijven door de spindoctors van het D66 Politbureau.

Kortom: Rob Jetten is een leuke vent waar je prima mee in de kroeg over de grote zaken in deze samenleving kunt discussieren onder het genot van een biertje. Want dat is ook D66: D(rank)66, met drank zijn we groot geworden aan drank zullen we ten onder gaan.

Ernst Debets/

Zaanstad