[D66] Luistertip: Verkiezingsdebat

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Mar 9 11:54:46 CET 2019

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Het wachten is op de klimaatclimax...

Ik ben zelf iemand die nergens in gelooft. Als ik kijk naar al die
klimaatgelovigen/politiek correcten dan zie ik mensen die er niet alleen
er voortdurend naast zitten maar die hier steeds meer door in de war
raken. Net zoals vroeger de Bhagwan-gelovigen raken ze het contact met
de werkelijkelijkheid volkomen kwijt. Ze leven in hun hoofd, maar met
hun gedachten is iets mis, ze worden hoe langer hoe feller in hun
geloof, elke vorm van twijfel dient bestreden te worden. Mensen die niet
geloven krijgen voor hen duivelsachtige trekken.

De media spelen het spel mee en veel mensen wanen dat iets waar moet
zijn wanneer er in de media over wordt bericht. Nu.nl schijnt zelfs elk
klimaat-weerwoord inmiddels te wissen - alsof de nazi''s (waar dit soort
lieden nu juist zo op afgeeft en elke ongelovige toe rekent) terug zijn.
Ze willen alleen maar horen wat ze geloven. Schijnt iets te maken hebben
met een 'bubble'. Wat hen betreft horen andere klanken gecensureerd te
worden.

We mogen best iets anders denken. Er is niets mis met twijfel, er is
niets mis met niet-gelovig te zijn. En de werkelijkheid is eigenlijk
best leuk. Gematigdheid eveneens.