[D66] Kijktip: Verkiezingsdebat

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Mar 8 10:09:30 CET 2019

Ik vond het verkiezingsdebat van gisteren volstrekt chaotisch. Zo kreeg
ik niet door wat de structuur was en de onderwerpen waren van het debat
- het enige dat ik zag was dat Dijkhoff de slimste van het stel was. De
provinciale staten en de waterschappen kwamen niet aan bod terwijl we
hierover mogen stemmen. Volgens mij ging het daarentegen over immigratie
en zwarte piet (nou, hier zit de kiezer op te wachten).

Van D66 kon men vroeger iets horen over het afschaffen dan wel het
direct kiezen van de Eerste Kamer maar Jetten had het over het  a a n j
a g e n  van de immigratie. Er konden wat hem betrof geen immigranten
genoeg binnenstromen en dit terwijl men in Amsterdam om de zoveel  m a a
n d e n  nog Nederlands hoort spreken op straat. En als het gebeurt dan
zijn het meestal buitenlanders die vinden dat ze voorrang hebben op de
inheemse bevolking. Ik dien voor hen opzij te gaan want ik ben wit
(niet: blank) en ben slavenhouder of zoiets. Dat 'wit' komt trouwens uit
het Engels en 'blank' uit het Frans. Het is precies hetzelfde. Ik had de
indruk dat een deel van debat ook over dit soort politiek-correcte gekte
ging maar door de chaos weet ik dit niet zeker.

Overigens, wat de D66-voorbeelden (Macron, Trudeau en Verhofstadt)
betreft:
De wereldvreemde Macron is bezig zijn paleis op kosten van de
belastingbetaler zo duur mogelijk in te richten,
   https://www.groene.nl/artikel/macron
Trudeau is in een corruptie-schandaal verwikkeld,
   https://www.telegraaf.nl/nieuws/3247119/trudeau-onder-druk
en Verhofstadt wil de persvrijheid afschaffen (het was op de Belgische
TV tijdens de Eurocup-wedstrijd van Ajax) - EU-ongevallige publicaties
dienen voortaan door de Eurocensor bestreden te worden,

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/guy-verhofstadt-de-europeaan-dit-is-de-laatste-kans-om-de-nachtmerrie-van-het-populisme-af-te-wenden-~b00fc10d/

Hier wil je toch niet bijhoren ?