[D66] Dunkelflaute

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Sun Jul 21 13:05:53 CEST 2019

Gezien het feit dat in NL de Dunkelflaute’s van relatief korte duur zijn, kan een gedeelte van de overtollige gewonnen energie in batterijen/akku’s opgeslagen worden als buffer.

Waarmede het gehele probleem verandert van: hoe wekken we energie op (gas/wind/zon/U238/ H2 kernfusie etc…) in de vraag: waar en hoe slaan we eventuele buffers op.

Ernst Debets/

Zaanstad