[D66] Lunar Real

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Jul 21 10:46:41 CEST 2019

Ik, eerder,

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> ??
> https://nl.wikipedia.org/wiki/Kreeftskeerkring

De kreeftskeerkring is de Noordelijke keerkring tijdens de Titanomachie.
Dus toen de Midzomerzon voor de Zuidelijke Ezelster in het sterrenbeeld
Kreeft stond. Voor wie refereert aan de tropische astrologie is dit
trouwens nog steeds zo want het sterrenbeeld kreeft is in hun visie
opgeschoven naar de plek waar wij thans het sterrenbeeld de Stier zien.
Enfin, het verschil tussen de tropische en de siderische astrologie.

Op,
   https://en.wikipedia.org/wiki/Tropic_of_Cancer
staat dan ook,
   When this line of latitude was named in the last centuries BC, the Sun
was in the constellation Cancer (Latin for crab) at the June solstice,
the time each year that the Sun reaches its zenith at this latitude. Due
to the precession of the equinoxes, this is no longer the case; today
the Sun is in Taurus at the June solstice.

Dit is waaraan ik refereerde. De Nederlandse WikiPedia is dus fout - net
zoals alle atlassen. Men weet het gewoon niet, gehersenspoeld als men
is. Men babbelt maar wat na. Men ziet de werkelijkheid niet.

Kijkt men naar de sterrenhemel van 800 BC dan staat de Midzomerzon op 1
juli Juliaanse Kalender, op 13:55:12, exact voor de zuidelijke Ezelster
in het sterrenbeeld Kreeft en loopt de Noordelijke keerkring inderdaad
'horizonzaal' (de rode lijn is eigenlijk de baan van de Zon, de
keerkring correspondeert met de raaklijn aan de rode lijn bij de Zon
maar dit verschil is hier nauwelijks te zien),

http://www.fourmilab.ch/cgi-bin/Yourtel?lat=23.&ns=North&lon=90.&fov=60.&date=1&utc=-799-07-01+13:53:12&coords=on&consto=on&constn=on&constb=on&moonp=on
Sindsdien is de rode lijn in deze figuur dus gedraaid en staat de
Midzomerzon in het sterrenbeeld Stier - de figuur ziet er dus heel
anders uit, de *orientatie* van de rode lijn (deze is uiteraard dezelfde
want correspondeert met de rotatie van de Aarde rond de Zon) loopt nu
*heel anders* in de figuur en daarmee de raaklijn bij de Zon - en dus de
Noordelijke keerkring op Aarde,

http://www.fourmilab.ch/cgi-bin/Yourtel?lat=23.&ns=North&lon=90.&fov=60.&date=1&utc=2000-06-21+2:00:00&coords=on&consto=on&constn=on&constb=on&moonp=on

Enfin, dit is een magistrale truc om mensen mee op te lichten. Ze hebben
het gewoon niet door. Ze geloven dat ze heel iets anders zien. Met dit
soort plaatjes, met de berekeningen die er achter schuil gaan, kan men
het verschil tussen wat mensen geloven (de wereld) en de werkelijheid
laten zien... De dingen zijn anders dan dat ze lijken.