[D66] Old dogs, new tricks: Een nieuw jaar, oude klimaatgekte

A.O. jugg at ziggo.nl
Fri Jan 4 11:58:56 CET 2019

Bij bevolkingspolitiek denk ik toch gewoon aan biopolitiek dat nooit
echt weg is geweest. De moderne gezondsheidszorg en de GGZ is ook
biopolitiek: afwijkingen medicaliseren.
Dat Jetten (die van de GroenRoze Khmer) normofreen probeert te zijn
inzake de klimaatdiscussie kan zijn klimaatwaan niet verhullen. De waan
is niet dat er geen klimaatverandering plaatsvindt maar dat de mens de
opwarming nog zou kunnen stoppen tot een bepaalde grens. Het heeft geen
zin voor een politicus om met factoïden te komen voor inkomenspolitiek
vermomd als klimaatpolitiek. Het afwenden van de opwarming van de aarde
kan niet meer voorkomen worden. De wereld is al dood stelt Tim Morton in
'Ecologisch Wezen'.

Die poolijs-plaatjes van Fluks zijn overigens misleidend: het smelten
van het langjarig ijs kun je daar niet op zien.

Kijk hier maar hoe dat momenteel gaat:
https://www.nasa.gov/feature/goddard/2018/annual-arctic-sea-ice-minimum-announcement