[D66] URL: BBC even propagandistisch bezig als de NPO

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Dec 20 10:18:27 CET 2019

De ellende die zich bij de NPO voortdoet, speelt ook bij de BBC, zo
meldt de Volkskrant van vandaag,

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/boris-johnson-en-getrouwen-richten-pijlen-op-de-bbc-de-biased-broadcasting-corporation~b9a0adc2/

Alwaar,
   Na zijn pensionering eerder dit jaar, zei oud-Today-presentator John
Humphrys dat zijn werkgever al jaren lijdt aan 'een institutionele
progressieve partijdigheid'. Volgens de 76-jarige Welshman waren de
omroepbazen geschokt door de uitslag van het EU-referendum en hebben ze
zich nooit bij de keuze voor Brexit neergelegd. Eerder deze week
beloofde de BBC, wakker geschrokken door de kritiek na de verkiezingen,
meer aandacht te zullen schenken aan wat zich in de provincie afspeelt.
Het lijkt te laat. (...) Dat de BBC wordt gezien als een speeltje van de
grootstedelijke elite, is schadelijk voor de bereidheid om kijk- en
luistergeld te betalen. Ook weinig behulpzaam daarbij zijn de
miljoenensalarissen voor populaire presentatoren, zoals oud-voetballer
Gary Lineker, die zijn afkeer van Brexit niet geheim houdt.

Enfin, bekende verhaal dus. Het NOS Journaal met de dagelijkse
klimaatpropaganda is ronduit onbetrouwbaar. Karskens meldde van de week
dat hij daarvan een verslag bijhoudt. Dat zal wel vrij omvangrijk zijn,
vrees ik. Nieuwslezer Overbeek heeft een blik in z'n ogen zo van 'wat
zijn jullie klootjesvolk toch dom dat jullie alles voor zoete koek
aannemen wat ik jullie wijs zit te maken'. Ik kan die vent niet
uitstaan.

De boeren stonden van de week niet voor niets bij de NPO te
demonstreren. Maar uiteraard wist het NOS Journaal het ook deze keer
weer eens veel beter.

Wat de BBC betreft: Als er in het Lagerhuis iets gebeurt dan moet men
bij CNN zijn en beslist niet bij de BBC. Of online, bij het parlement
zelf, natuurlijk.