[D66] Klimaatklaas (3)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Dec 5 10:37:54 CET 2019

Ik, gisteren,
> Inmiddels hebben we,
> [Lijstje van onderwerpen waarmee poliek-correcten de burger opzadelen]

Het gaat in dit lijstje - uiteraard - over 1984. Kwestie van hondjes.

Ik vergat trouwens de ratten (dom, dom): In Amsterdam ziet men
tegenwoordig steeds vaker ratten op straat lopen. Gisteren op de TV: het
strooien van rattengif is verboden - kwestie van vooruitgang. Zielige
diertjes en zo, begrijp-u-wel ? Politiek-correcten komen dus voor ze op.
Het strooien van pepernoten mag uiteraard wel (wat zou 'peper' toch
betekenen ?).

Feit wil (zal wel geen toeval wezen gezien de aard van de onderwerpen op
het lijstje dat ik gisteren mailde) dat dit ook in Orwell's 1984
voorkomt. Het is zelfs de quintessens van Kamer 101.

Soms zijn honden net ratten.