[D66] Raadslid D66 stapt op na relatie met Pechtold

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Sep 5 09:35:27 CEST 2018

Bron:   Telegraaf
Datum:  5 september 2018
Auteur: Harrie Nijen Twilhaar

Raadslid D66 stapt op na relatie met Pechtold

Het Meppelse gemeenteraadslid Anne Lok (36) heeft haar lidmaatschap van
D66 opgezegd en stapt per direct uit de gemeenteraad van de Drentse
plaats met 33.500 inwoners. Dat bevestigt fractievoorzitter Jeannet Bos.

Anne Lok werd vorig jaar herkend als de vriendin van de net van zijn
vrouw Froukje gescheiden partijleider Alexander Pechtold (53). Aan de
liefdesrelatie met Pechtold kwam inmiddels weinig zachtzinnig een einde
en Loks vertrek uit de partij en de gemeenteraad heeft volgens Anne Lok
alleen maar daarmee te maken.

Woensdag doet zij in Weekblad PRIVE uitgebreid haar verhaal over haar
relatie met de D66-voorman. Dit blad kreeg ook inzage in haar
ontslagbrief aan de burgemeester van Meppel: 'Zoals u ongetwijfeld weet
heb ik een affectieve relatie met de leider van mijn partij, Alexander
Pechtold, gehad. Eveneens zult u er kennis van hebben gekregen dat die
relatie op een voor mij zeer pijnlijke wijze is geeindigd. (...) Het is
te voorzien dat ik binnenkort niet meer met geloofwaardigheid kan
functioneren als raadslid en om die reden dien ik dan ook hierbij met
onmiddellijke ingang mijn ontslag in.'

Alexander Pechtold heeft te kennen gegeven niet op persoonlijke kwesties
te willen reageren.

Lees ook de column van Evert Santegoeds over Pechtold:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2517226/strikt-prive

--------
(c) 2018 TMG