[D66] Huys, Nieuwsuur en Journaal

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Oct 23 11:45:21 CEST 2018

Men hoort momenteel zoveel negatieve dingen over Twan Huys,

https://www.telegraaf.nl/entertainment/2714992/twan-huys-naar-nieuw-kijkcijferdieptepunt
dat ik mijn nieuwsgierigheid niet langer kon bedwingen: Toch maar eens
naar RTL Late Night gekeken (voordat het van de buis gaat). Het bleek de
slechtste talkshow ooit te zijn.

Vroeger zat Huys bij Nieuwsuur. Sinds Huys daar weg is, is Nieuwsuur dan
ook aardig opgeknapt. Aanzienlijk minder politiek-correcte propaganda,
soms zelfs objectieve- en onderzoeksjournalistiek. Jammer dat het
NOS-journaal er nog inzit. Kan dat niet weg ? En het Vrijmetselaarsdecor
(de kijker zat voortdurend naar het gezicht van een Satan-decor te
staren) is zowaar ook weg.

Als het NOS-journaal die rare weerman (Munneken, promoveerde op
poolklimaat) eruit trapt - zie Elsevier van deze week - zodat we
voortaan verschoond blijven van dagelijkse klimaat-propaganda, dan wordt
het daar misschien ook nog wel wat. (Hoewel: het NOS-Journaal kan maar
niet stoppen met de anti-Brexit propaganda). Geef mij maar het RTL-4
Nieuws en weerbericht (weervrouw Faber, helaas weg, legde zo nu en dan
zelfs iets uit, leuk was dat).