[D66] Protocosmos (Re: Leibniz)

A.O. jugg at ziggo.nl
Mon Nov 26 21:29:31 CET 2018

Misschien moet de Big Bang nog komen en is de huidige cosmos slechts een
'protocosmos'. Idealist obscurantism noemt Zizek waarbij de act is
gegrond in de protocosmos mythe. Het materialisme stelt het 'primaat van
de act' maar bij het obscuur idealisme komt de act vanuit een
proto-cosmos. (Geheel in lijn met mijn schaduwlijst narratief...)

https://books.google.nl/books?id=UznZ_J58LjQC&pg=PA71&lpg=PA71&dq=protocosmos+zizek