[D66] Six Figures Getting Sick

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Nov 10 10:30:21 CET 2018

Daar waar het gaat om David Lynch vraag ik me af of hij wel aan de goede
kant staat. Hij zou net zo goed een oplichter kunnen zijn.

Behalve 'Twin Peaks' maakte Lynch immers ook...
- Alphabet (Alpha en Omega, Einde der Tijden in Monoceros)
- Amputee (Melkweg, Onthoofden, Orthos in/door Monoceros)
- Blue Velvet (Sirius zuidwestelijk van Monoceros)
- Dumbland (Sterrenbeeld Monoceros)
- Dune (Set, Satan, Orthos in/door Monoceros)
- Elephant Man (Orthos in/door Monoceros)
- Eraserhead (Onthoofden, Orthos in Monoceros)
- Inland Empire (Orthos in/door Monoceros)
- Lost Highway (Melkweg door Monoceros)
- Mulholland Drive (Melkweg door Monoceros)
- Rabbits (Sterrenbeeld Lepus zuidwestelijk van Monoceros)
- Six Men Getting Sick (Winter Hexagon rond Monoceros)
- Straight Story (Melkweg door Monoceros)
- Wild at Heart (Rosette Nebula in Monoceros)

Het gaat steeds weer over hetzelfde: De sterrenbeelden rond en de
Melkweg door het sterrenbeeld Monoceros. Kennelijk lijdt de man aan een
Vrijmetselaarsobsessie. Neemt niet weg dat men dit kan gebruiken om te
zien wat er zoal aan de hand is. 'Twin Peaks' leent zich hier goed voor
en is nog leuk om naar te kijken ook. Het andere werk van Lynch is
doorgaans niet om aan te zien. Kennelijk is hij 'verlicht' en dan is het
oppassen geblazen. Hij doet dan ook aan Trancedente Meditatie en zoiets
is niet goed voor een mens.

Marc Fluks, Amsterdam