[D66] Kip kraait IQkeleku (was: D66 vs FvD)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Mar 3 10:55:19 CET 2018

Ernst DebetsAdd contact schreef,
> Nr.2 op de Amsterdamse FvD lijst trok fel van leer tegen
> homo's, uiteraard tegen het zere been van o.a. D66 raadslid
> Jan-Bert Vroege.

Pechtold had het er gisteren in Nieuwsuur ook al over dus
maar even gekeken...

Ramautarsing (#2 van FvD) heeft het *niet* opnieuw over het
IQ (in dit geval van homos) gehad. Op,

https://www.ad.nl/binnenland/fvd-kandidaat-opnieuw-in-opspraak-na-opmerkingen-over-iq-homo-s~acf94eb2/
staat,
   Dat is gebaseerd op de notie dat homo's relatief hoger IQ
   hebben en op moment dat zij zich niet voortplanten de hele
   samenleving daar dus 'dommer van wordt'. Geen haat gewoon
   feiten', citeert De Telegraaf een appbericht uit *december*
   van Ramautarsing.

December dus. Opgeklopt oud nieuws door de Telegraaf en D66.
Neemt niet weg dat de uitspraak raar zij. Als Ramautarsing
zou hebben gezegd dat intelligentere ouders een grotere kans
hebben op intelligent nagesclacht, dan zou er geen heibel
zijn geweest, vermoed ik (intelligentie-gen ?) maar nu gaat
het over een homo-gen (?), en dan zijn de rapen gaar. Zelf
snap ik zoiets niet - was er maar een homo-gen, dan waren
we van al dat regenbooggedonder af.

De conclusie van Ramautarsing lijkt logisch maar is dit niet.
Zijn betoog luidt,
Onderstellingen: Homos hebben een relatief hoger IQ.
                  Homos planten zich niet voort.
Conclusie:       De maatschappij wordt dommer.
Maar in de onderstellingen komt de maatschappij niet voor
- en dus mag zij niet voorkomen in de conclusie.

In een artikel van Kanazawa over dit onderwerp,
   http://personal.lse.ac.uk/kanazawa/pdfs/JBS2012.pdf
wordt opgemerkt,
   Ethnographies of traditional societies suggest that
   exclusively homosexual behaviour was probably rare in
   the ancestral environment, so the Hypothesis would
   predict that more intelligent individuals are more
   likely to identify themselves as homosexual and engage
   in homosexual behaviour.

Tja, de kip en het ei dus. Of zo men wil: De haan en het
intelligentere ei.

Zie tevens,
https://amsterdam.fvd.nl/actueel/fvd-regenboog-paragraaf
http://www.gaysite.nl/actueel/2018/02/fvd-heeft-eigen-regenboogparagraaf