[D66] Autonome bootstrap

A.O. jugg at ziggo.nl
Tue Jun 19 13:57:02 CEST 2018

Het binnenstebuitendenken, oftewel de bootstrap bij Buitenhond levert
amusante suggesties voor bankreformisme. Stal uw spaargeld bij de
centrale bank. Eindelijk de uniforme nutsrekening? De autonome AI-auto
komt eraan. Dank je de koekkoek. Ik hou het bij de fiets en de autonome
cyclist. (Dat de computermetafysica wel eens zou kunnen inhouden dat elk
atoom in het universum een IP-adres heeft, en dat we dus gesimuleerd
worden vanuit cosmos-RAM is ook al horror genoeg. De aarde verandert in
1 supercomputer, waarbij de mens slechts nog een software patch is in
een 3d-simulatie.) Spirit is a Bone zei Hegel, nee, Software is a Bone!

(Rechter verbiedt motorclub Satudarah, en de 'supportcrew 999'. Gelukkig
is tuxtown.net alias Henkie denktank/Otocafé/Flukstown nog niet
gecensureerd...)

Aangezien het complex waarin ik woon de nummers 7 tot 65 heeft en de
volgende buur op nummer 67 woont herken ik me in Leonora, slachtoffer
van behandeling met Cardiazol. Gelukkig woon ik niet Beneden...
"De naam van mijn nieuwe huis - Amachu - en het feit dat het een houten
gebouw was, deed me aan China denken - halverwege Covadongo (Egypte) en
Beneden (Jeruzalem). Ik had altijd Piadosa, Josée en Asegurado in mijn
buurt, en Don Luis had me gezegd dat hij dacht dat ik geen Cardiazol
meer nodig zou hebben. Hij had daaraan toegevoegd: 'Dit zal uw huis
zijn, uw thuis en u zult er zelf voor verantwoordelijk zijn. 'Maar ik
gaf het woord thuis een bredere, kosmische betekenis belichaamd door het
cijfer 6" --p. 93, Beneden, Leonora Carrington.

AO