[D66] Amsterdamse Ombudsman en Openbaar Ministerie doenonderzoek

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Sun Jul 29 17:32:13 CEST 2018

Heren, wat let u! Met een actiegroep wat toeristen in elkaar slaan, daar
foto's van maken, vooraf de NY Times (of beter nog: een slechtere krant)
contacteren vanuit de suggestie dat je samenwerkt met een geheime dienst, en
zo heb je het begin van een campagne die zich zelfstandig ontwikkelt.
Geruchtvorming doet de druk minderen, zeker als je ook nog wat gegevens bij
de hand hebt over zwart geld achter dat toeristen aantrekken. Zo wek je de
indruk dat groepen criminelen vechten om hun toeristenaandeel. Dat maakt het
voor toeristen unheimisch... Misschien spreekt er iemand ook nog Italiaans?
Geef de "actievoerders" in ieder geval een Italiaanse achternaam - blijven
ze onbenaderbaar voor de sluwe criminelen en de goedwillende smeris breng je
op een idee. Strategie, heren, strategie. Is er een wethouder te linken aan
het profijt van de toeristenstroom? En ga zo door.
hv,u