[D66] Gebrek aan talent bij VVD

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Sun Feb 25 16:37:37 CET 2018

Twee VVD-figuren die aantonen dat het bij de VVD van Rutte begint te knijpen.

- Zijlstra, bekend van de 200 miljoen bezuiniging op kunsten. Hij struikelde uiteindelijk op z’n eigen leugens gevoed door grandioze zelfoverschatting. Begon als raadslid / fractievoorzitter van de VVD in Utrecht waar hij opviel door niet op te vallen. Kennelijk is toen de zondeval begonnen.

- Dijkhof, als landelijk fractievoorzitter opvolger van Zijlstra. Ik zag de man voor het eerst in het tv-interviewprogramma College Tour (herhaling). Mijn algemene indruk: een babbelton beplakt met kippenveren. De man zei helemaal niks, ontweek alleen maar vragen en deed dat nogal opvallend.

Algemene indruk: het wordt eenzaam rond de handige koopman Rutte, want de VVD zit verder zonder enig politiek talent. En dan gaat het om de landelijk grootste kiezerspartij...

hv,u