[D66] Wetenschap, ras en intelligentie: Wat zeiden FvD en D66 precies ? (3)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Feb 11 11:26:00 CET 2018

In de VN van deze week,
    https://www.vn.nl/alexander-thierry/
staat,
    Nnummer 2 op de Amsterdamse FvD-lijst, de politicoloog Yernaz
    Ramautarsing: 'Er is een verschil in IQ tussen volkeren. Dat is
    wetenschappelijk bewezen. Ik had graag gezien dat het anders
    was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers
    het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is
    niet zo.'

Het gaat dus over volkeren en niet over rassen. Doet denken aan
de veroordeling van Wilders over Marokkanen (1x, geen 3x trouwens).

VN vervolgt met,
    Op 2 februari werd een zwaarder kanon ingezet: vicepremier
    en minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    Kajsa Ollongren weidde tijdens de Ien Dales-lezing in
    Nijmegen niet alleen uit over haar Russische en Zweedse
    voorouders, maar kwam ook met een keiharde charge op het
    Forum voor Democratie: ‘De partij van Baudet lijkt
    geobsedeerd te zijn door één van de weinige taboes waar ik
    als progressieve liberaal aan hecht: het praten over rassen
    in het politieke debat.'

Opmerkelijk: D66 heeft het over rassen, ipv van over volkeren,
niet het FvD.