[D66] URL: EU bestrijdt disinformatie ??

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Feb 3 14:19:46 CET 2018

Op zoek naar Ollongren vs. Baudet kwam ik uit op een 'factcheckdienst
van de EU'. Ollongren zou voorstander hiervan zijn. Dus maar even verder
gekeken...

De EU zou 'pro-Kremlin disinformation' bestrijden op,
    http://www.euvsdisinfo.eu
    https://twitter.com/EUvsDisinfo
    https://www.facebook.com/EUvsDisinfo

Is dit echt of betreft het een grap (als grap wel zo leuk, natuurlijk) ?

Maar ergens twijfel ik - mocht het echt zijn dan is zoiets toch zelf ook
disinformatie ? Anderzijds is de EU inmiddels verward genoeg om zoiets
idioots als een 'Europees Censuur Agentschap' ook daadwerkelijk op te
zetten.

De NRC suggereert ook al dat het wel degelijk echt zou zijn...

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/29/geenstijl-staat-niet-meer-op-eu-lijst-nepnieuws-a1590216

Mocht het inderdaad echt zijn dan heeft de EU haar dieptepunt wel
bereikt.