[D66] kerstgedachte over GL

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Tue Dec 25 18:06:07 CET 2018

Democs,

Dat Groen Links begint steeds vaker trekjes te vertonen van de aloude en inmiddels gedecimeerde PvdA. Kijk ik naar wat er gebeurt op het lokaal-stedelijke niveau in Midden-Nederland (ik heb het natuurlijk over die gruwelijke stad U).

Daar wordt al jaren een wethouder gehandhaafd die de belastingbetaler inmiddels meer dan 100 miljoen extra heeft gekost met een Uithof-tramlijn (Utrecht CS naar universiteitscentrum Uithof in het oosten), inclusief twee jaar vertraging. De Uithof is de zeer drukke onderwijswijk (WO, HBO, studenten). Voor de grap wil men ook deze naam Uithof veranderen in iets Engels, kennelijk om de schande onherkenbaar te maken.

De medeverantwoordelijke VVD-provinciechef heeft inmiddels wel haar biezen gepakt, maar het GL-bazinnetje hangt nog steeds. Typisch machtsdenken zoals destijds decennialang domineerde bij sociaal-democraten.

En de lokale / provinciale D66 gedoogt dit (door het tandenknarsen geen tanden meer?).

Toevallig heeft de betrokken GL-dame een gelijkluidende achternaam als een berucht lokaal speculant. Je zou er bijgelovig van worden...

hv,u