[D66] Garmonbozia: Klimaatakkoord

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Dec 23 11:01:42 CET 2018

Ik, eerder,

Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl>
> Voor zover ik heb kunnen nagaan is er geen >zonsverduistering op het
> Zuidelijk halfrond. Ben je in >de war met Zonnewende (op 23 1/2 graad
> zuiderbreedte)?

Mogelijk lees je mijn tekst verkeerd.

Het gaat louter om de sterrenhemel, niet om waar de Zon zelf staat.
Tijdens Midwinter ziet men 's nachts de sterrenhemel die tijdens
Midzomer aan de dagzijde van de Aarde staat omdat de Aarde een halve
aardbaan verder is. Met het halfrond heeft het niets te maken. Ik had
wel erbij moeten opmerken dat ik het heb over Midwinter op het
Noordelijk Halfrond (momenteel rond 21 december).

Overigens zijn de twee honden niet overal op Aarde altijd tegelijk
zichtbaar: Op de Noordpool ziet men bijvoorbeeld de Grote Hond nooit en
op de Zuidpool de Kleine Hond nooit. Daar (en op iets lagere breedten)
gaat het verhaal van de 2 honden dus niet op. Het verhaal is bedacht in
het Oude Egypte (pakweg 30 graden Noorderbreedte) en daar gaat het
verhaal altijd op.

Overigens staat de Zon - in weerwil van datgene dat we op school leren
en in elke Atlas staat - tijdens de noordelijke Midzomer *niet* op de
Kreeftskeerkring en tijdens de noordelijke Midwinter *niet* op de
Steenbokskeerkring. Dit was alleen het geval tijdens de Titanomachie
(800 BC), toen de twee astrologieen (de siderische en de tropische
astrologie) samenvielen. Destijds kon men de Titanomachie (de Olympianen
volgden de Titanen op) daadwerkelijk op 1 juli Proleptische Juliaanse
Kalender aan de hemel zien. De Midzomerzon stond op 1 juli 800 BC (het
jaar -799 omdat het jaar 0 nooit heeft bestaan) exact midden in het
sterrenbeeld Kreeft, voor de Zuidelijke Ezelster. Het is het verhaal van
de twee Ezelveulens die de Titanen met hun gebalk definitief verjoegen.
Kijk maar op (de rode lijn is de Kreeftskeerkring van 800 BC),
http://www.fourmilab.ch/cgi-bin/Yourtel?lat=23.&ns=North&lon=90.&fov=60.&date=1&utc=-799-07-01+13:53:12&coords=on&consto=on&constn=on&constb=on&moonp=on
https://en.wikipedia.org/wiki/Delta_Cancri

De Midzomerzon staat momenteel in het sterrenbeeld Taurus (niet in
Gemini zoals de meeste mensen denken). In de tropische astrologie is er
echter sinds 800 BC niets veranderd en staat de Midzomerzon nog steeds
in het sterrenbeeld Kreeft (dat is opgeschoven naar de plek waar we
thans het sterrenbeeld Taurus zien staan in de siderische astrologie en
de astrometrie). Wie de astrologie wil begrijpen moet dus kijken naar
het jaar 800 BC en niet naar de sterrenhemel van het heden. Het
coordinatenstelsel op Aarde (lengte en breedte) tolt mee en dus de 7
Klimata van de Grieken (vandaar: klimaatsverandering).

Kankerpatienten die naar een kwakzalver gaan zijn hiervan nog steeds de
dupe: Cancer = Kreeft en Kanker, denk maar aan het anti-kanker logo van
het Koningin Wilhelmina Fonds; Het zwaard hierin, het Zwaard van Athena,
is de Midzomerse Zonsverduistering van 800 BC. Kankerpatienten die naar
een kwakzalver gaan worden inderdaad behandeld met een Midzomerse
Zonsverduistering.