[D66] Het lijkt nu warmer: is Fluks door de hitte bevangen?

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Aug 3 11:33:03 CEST 2018

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>
> Dit lijkt geen propaganda, het is propaganda.

Ik heb dit soort dingen vaker gezien. Op mijn webpagina houdt ik de
extensie het poolijs bij,
http://www.fluks.combidom.com/climate/
Ik hield hier in het begin behalve de kaartjes ook de tabellen bij. Ik
ben hiermee gestopt toen bleek dat de data voortdurend werden
herschreven.

Van de week heb ik verklaard waarom het momenteel zo heet is (als een
hogedrukgebied boven Scandinavie ingeklemd zit tussen de meanders van de
straalstroom komt het nauwelijks van haar plaats en kan met het weer
over een periode van 3 weken voorspellen: er verandert dan nauwelijk
iets).

Wat mij wel opvalt bij Elsevier zijn de commentaren van lezers. Deze
zijn rechts, opgesteld in slecht Nederlands en men schopt onophoudelijk
tegen een linkse kerk. Sommigen zullen er wel weer Russische trollen
achter zoeken maar raar is het wel.

Enfin, ik ben niet rechts. Ik wil gewoon weten hoe de vork in welke
steel zit. Men moet oppassen met wat de NPO ons dagelijks voortovert
(niet alleen m.b.t. het klimaat).

Oorspronkelijk betekent het Griekse 'klimata' iets in de trant van
'geografische (noorder)breedte' (deze verandert voortdurend voor een
vast punt op Aarde omdat de aardas met een periode van ~26,000 jaar
tolt),
http://en.wikipedia.org/wiki/Clime
http://en.wikipedia.org/wiki/Precession
en is Herakles zowel de God van de Mensheid als van het Klimaat (dus
beinvloedt de Mens het klimaat).
Op de filmposters van Al Gore over het klimaat staan verborgen
boodschappen en zijn de data van die hockeystick-curve, waarmee Gore de
mensen wist te imponeren, als bij toverslag verdwenen. Het is dus
oppassen geblazen met wat men gelooft.

Ik heb behalve theoretische fysica en astrofysica ook meteorologie
gestudeerd. Enig kennis van zaken heb ik dus wel. Ik heb wel eens bij
het KNMI in De Bilt rondgelopen ...zelfs boven op de KNMI-meetmast in
Cabauw gestaan...