[D66] Wegkijkverkiezingen: Burger mocht wel stemmen maar niet kiezen

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Mar 16 11:51:20 CET 2017

Het grote probleem van de verkiezingen was dat ze nergens over gingen.
De echte problemen (Europa, Euro, Immigratie) werden keurig weggemoffeld
door zowel de politici als de media. Hetzelfde geschiedde zowaar met
niet-echte problemen als Duurzaamheid en Klimaat. Zal wel weer geen
toeval wezen. Geen wonder dat de meeste burgers niet wisten welke partij
hun stem waard was.

Ondanks de verrechtsing van D66 heb ik zelf op Pia Dijkstra gestemd. Ze
doet de dingen die ik hier in het verleden zelf gezegd heb. Als D66'er
van het oude stempel vind ik het prima dat het FvD in de Kamer komt. Kan
dat de kroonjuwelen van D66 weer eens oppoetsen - en dan moet D66 met de
billen bloot als er voorstellen voor de bestuurlijke vernieuwing door
het FvD worden ingediend.

De PvdA moet boeten voor de leugens en eigenwijsheid van Samsom. Grappig
dat hier-en-daar Denk groter is dan de PvdA. Had de PvdA maar niet zo
moeten dwepen met immigranten. Idioot dat Asscher in het
verkiezingsdebat de leuze van Denk ging verdedigen (waarin ook nog eens,
net als in die van GroenLinks, een vreselijke taalfout) - zowaar tegen
de PVV.

De klaverjesser van GroenLinks is wat mij betreft een charlatan (die man
heeft nog nooit iets in z'n leven gedaan) - je moet er niet aan denken
dat GroenLinks deel zal gaan uitmaken van een te vormen coalitie.

Het beste zou zijn als de kabinetsformatie mislukt en de burger opnieuw
naar de stembus kan. En dan wel iets te kiezen heeft.