[D66] Denys

A.O. jugg at ziggo.nl
Mon Feb 6 08:06:03 CET 2017

Samenvatting:

Denys pleit voor een kleinere 'medische' psychiatrie, geen GGZ (wat is
GGZ een verschrikkelijke term, zei hij). Verbreding van het 'normale',
om segregatie door normen te voorkomen. Ziet geen heil in praktische
psychoanalyse. Liet zich door Grunberg verleiden om een dobbelsteen te
gooien, met als uitkomst dat hij stopt als psychiater en verdergaat als
theatermaker... Angst leidt tot vrijheid is zijn filosofie, en gebruikte
het voorbeeld van een luchtballon en de vrijheid om uit de mand te
springen.

Laceur benadrukte dat therapieën en behandelingen niet in het teken van
de productiviteit en de re-integratie moeten staan. (De ideologie van
werk en participatie). Volkomen mee eens, ik werk al een decennium niet
meer, het was nooit beter... De 'Zot' heeft de absolute vrijheid
bevestigden beiden.

"Als het in Nederland regent, druppelt het in Vlaanderen", over de
'stoornissen hype' in Nederland...