[D66] De intellectuelen en de staat

henk.vreekamp at hetnet.nl henk.vreekamp at hetnet.nl
Sun May 22 16:55:58 CEST 2016

Iemand tot outsider verklaren, een  aparte categorie inrichten voor outsiders als 'noodzakelijke categorie', is typisch voor het jargon van de fenomenologie, de jaren 50-60 20e eeuw. Dat komt neer op Kaltstellen van protest etc. Een beetje een conservatieve reactie op het onverwachte. Als een politicus zo begint, kun je er donder op zeggen dat hij of zij er niks van meent - eigenlijk zegt hij: hoera, er zijn geen 'echte' tegenstanders, ik heb gewonnen. Arrogantie dus, nog erger dan de repressieve tolerantie (Marcuse).

hv,u
-----