[D66] Rutte voert Orwell in

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun May 1 12:56:21 CEST 2016

  Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Wat denkt onze Fluks ervan, connaisseur van de 007-mentaliteit in de
> serie The Prisoner?

Plasterk (wat valt deze man toch altijd vreselijk tegen) verlangt naar
een staat die de computer van willekeurig welke burger kan aftappen.
Afgezien van de verwerpelijkheid hiervan is het ook volkomen zinloos.
Wie niet wil dat zijn of haar files gelezen kunnen worden, zet ze
eenvoudigweg op een USB-stick (dat doe ik trouwens nu al omdat ik steeds
weer achter een andere computer zit). Wie als persoon niet-traceerbaar
wil zijn, gebruikt een openbare computer (zouden terroristen doen). Wie
wil wegduiken weet altijd wel een middel te vinden.

Lieden als Plasterk willen wat ze willen louter om de burger te
intimideren. Uiteraard gebeurt het nu allemaal ook al.

D66 en de SP hebben wat dit soort zaken betreft een goed verleden. Vraag
is dus hoe CDA, GL en PVV in de Eerste Kamer gaan stemmen om het
orwelliaanse distopia van Plasterk tegen te houden.