[D66] Garmonbozia: Democratie = dictatuur (3)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Feb 13 10:46:41 CET 2016

  Henk Vreekamp <henk.vreekamp at hetnet.nl>,
> 'k Heb effe geklickt, Marc, doch zag ondanks mijn door thee benevelde
> geest geen halve of hele vlaggen van wie of wat dan ook... Zijn die
> vlaggen alleen zichtbaar voor Mokumse inboorlingen?

  Oops, wellicht had ik mij duidelijker moeten uitdrukken.

  Het gaat om de afbeelding op het brugwachtershuisje. Dezelfde
afbeelding
  staat (stond, want de meeste zijn inmiddels weg) op *twee halve*
vlaggen
  *samen*. De (oranje-rode) vlaggen zelf staan niet op het plaatje. Er
zijn
  (waren) ook blauwe halve vlaggen maar deze waren voor zover ik kon zien
  alle dezelfde (van de oranje-rode waren er twee verschillende versies
die
  elkaar moesten aanvullen). De witte vlaggen beginnen achter de
slagbomen
  in de staat er achter (de Kattenburgerstaat). Deze hangen er nog
steeds.

  Op de plattegrond van dit stukje Amsterdam,
    http://maps.google.com/maps?q=amsterdam+pension+homeland
    http://www.pensionhomeland.com
  bevindt zich 'Pension Homeland' - da's dus de Hemel in de Eenhoorn -
  vandaar al die songteksten over 'home'. Vergelijkt men deze plattegrond
  met die van de Eenhoorn,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Monoceros
  dan staat het Scheepvaartmuseum bij Sirius en de Melkweg (niet op het
  kaartje) loopt van pakweg linksbeneden naar rechtsboven: De plek van
  het Melkweg-kunstwerk bestaande uit 43 witte vlaggen in de Katten-
  burgerstraat (hiervan heb ik nog geen plaatje gevonden). Het klopt
  allemaal als een bus.

  Overigens: Als men deze richting doortrekt naar Amsterdam-Noord dan
  loopt er vanaf het IJ tot Amsterdam-NoordWest ook een Melkweg. Alle
  straatnamen in de bloemenwijk/sterrewijk refereren naar de Melkweg
  (inclusief Honden en de Roos), men passeert het voormalige Hotel
  Galaxy (met hiervoor een Zonsverduistering als verkeerscircuit) en het
  eindigt bij Sportpark de Melkweg in het uiterste Noordwesten van de
  stad.
    https://www.hoteliers.com/nl/hotels/nederland/amsterdam/nh-galaxy/

http://www.streetdir.nl/NL/Noord-Holland/Amsterdam/Stadsdeel-Oost/Amsterdam/Spots/Sportpark-Melkweg/
  Steeds weer opnieuw staat alles gewoon voor mensen hun neus. Maar
  mensen zien het niet omdat ze perse iets anders willen zien.