[D66] Eurosceptici verslaan Eurofielen

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Apr 7 13:17:34 CEST 2016

  Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Alleen licht ontvankelijke lieden hebben zich gisteren laten verleiden
> door populistische eurofoben en eurofielen om een stem uit te brengen.
> Het verstandige deel en de meerderheid van de Nederlanders is gewoon
> thuis gebleven.

  Als de opkomst 100% zou zijn geweest, dan zou de uitslag dezelfde zijn
  geweest. Er is niets dat erop wijst dat het anders zou zijn gegaan.

  Degenen die niet-stemmen zijn vooral mensen die menen dat stemmen geen
  enkele zin heeft. Dat er toch niet geluisterd zal worden door eurofiele
  politici en/of dat deze de zaak toch weer zullen gaan oplichten - net
  als ze gedaan hebben na het referendum over de EuroGrondwet.

  Dat laatste zou best eens kunnen gebeuren, trouwens. De Euro-corruptie
  wordt immers voortdurend groter, niet kleiner. Hoe meer het fout gaat,
  hoe gekker en onbetrouwbaarder de Eurofielen zullen worden. Gewoon
omdat
  ze dom zijn (kijk maar naar dat boek dat ik zojuist noemde). Wie slim
is
  loopt immers nooit achter zoiets idioots als de EuroUnie aan.

  Wat mij betreft moeten we tijdig terug naar de EEG. Als men dit nalaat,
  dan dondert de EuroUnie uiteindelijk vanzelf van ellende in elkaar.
  Wellicht reeds op 23 juni aanstaande bij het Brexit-referendum.