[D66] Baudet was 'een nette D66er'

J.N. jugg at ziggo.nl
Mon Apr 4 16:48:11 CEST 2016

Dit moet toch te denken geven over 'nette D66ers' die politiek ontsporen...

"Ik was vroeger een nette D66'er", bekent Baudet. "Ik was pro Europese
Unie, deelde de meningen van de grote spelers, was tegen de massa. Ik
vond multiculturalisme een mooi idee. Niet iedereen hoeft immers blokjes
kaas te eten." Maar door de jaren heen heeft hij zijn linkse
vooroordelen achter zich moeten laten, zegt hij. Veel intenties van dit
beleid zijn goed, maar de aanpak deugt volgens hem niet. In zijn hart
blijf hij links, maar Baudet is de laatste jaren uitgekomen bij de
Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders. "Zijn populariteit stelt mij
gerust. Ik ben het in bijna alles met hem eens." Trouwens: Baudet is óók
verliefd op Donald Trump.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/4274674/2016/04/02/Schoppen-tot-de-EU-kraakt.dhtml