[D66] Immigratiecrisis: Wegkijk-applaus

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Sep 17 10:39:38 CEST 2015

Nieuw dieptepunt in de Nederlandse parlementaire geschiedenis: Nota bene
op initiatief van Pechtold schalde gisteren zowaar een wegkijk-applaus
door 's lands vergaderzaal.

Na Wilder's 'Martin Luther King'-immitatie, het opnoemen van gemeenten
die getroffen waren door de immigratie-crisis, werden deze door Pechtold
bedankt (echt waar, ik verzin niets) voor de opvang van immigranten. Zie
het 9-uur journaal van 17 september 2015 (tijdstip 2:40),
   http://www.npo.nl/nos-journaal/17-09-2015/POW_00928973

Wel, Wilders is beslist geen Martin Luther King en het applaudiseren voor
de door hem opgesomde lijst van gemeenten, getuigt van een onderschatting
van het immigratieprobleem en minachting voor de hierdoor getroffenen.
Het was een van de weinige keren dat ik het eens was met Zijlstra - die
na het incident de kamer terecht bestraffend toesprak. Terwijl ik dit
intik, distantieren ook het CDA en de SP zich op Nederland 1 van het
incident.