[D66] Kobane (#Aylan. Fluks: hoezo vluchteling?)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Sep 5 14:15:48 CEST 2015

Mijn opmerking over dat vluchtelinggedoe blijkt maar al te waar...

Op,
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/9/En-dan-nu-de-feiten-rond-Syrisch-jongetje-Aylan-2680954W/
staat over de vader van drenkeling Aylan Kurdi, woonachtig in Istanbul,
> Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro.
> Dat geld kon zijn zus niet in een keer versturen. Vervolgens kwam hun
> vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen.
> Eindbestemming was Zweden of Duitsland, zei de vader van Abdullah.
> Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld.
...en...
> Vrijdag heeft hij zijn gezin begraven in hun geboorteplaats Kobani in
> Syrie.

Deze profiteur is zowel letterlijk als figuurlijk op z'n bek gegaan.
Ik gun iedereen een fraai gebit maar om het leven van een ganse familie
ervoor in de waarschaal te stellen...? Hij woonde reeds in Istanbul (!)
maar vond z'n inkomen te laag. En ja, soms gaan dit soort dingen mis.