[D66] Oekraine soap 3

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Tue Jan 6 00:56:09 CET 2015

Democs,

Het verstand begint eindelijk een beetje te zegevieren. Op 12 december 2014 mailde ik naar dit forum o.a. dat het een schande was dat het luchtruim boven Oekraine ondanks de oorlogshandelingen open bleef voor civiele luchtvaart uit Nederland. Kennelijk volgden daarna meer mensen dit idee en een alerte NOS-journalist zocht het verder uit. Eerder waren er al vliegtuigen per raket naar beneden gehaald, de NATO en Nederlandse diplomaten wisten er van maar namen geen maatregelen.

Eindelijk gedraagt D66 zich nu als oppositie, door met het CDA hierover Kamervragen te stellen. Ik mag hopen dat het niet om opportunistische redenen is – vanwege de nakende provinciale verkiezingen...

Wegens mogelijke dood door schuld zullen de minister VVD-Hennis en PvdA-exminister BuZa Timmerfrans dan toch een tijdje in arrest komen te zitten? Het gaat toch om 300 doden.

Misschien kan de “dappere” VVD-Rutte dan tegelijk de chef-generaal ontslaan die verantwoordelijk was voor het totaal misplaatste militair vertoon bij het vervoer van de stoffelijke overschotten? Misschien kan worden uitgezocht waarom niet politie en Rode Kruis de transporten verzorgden.

hv,u