[D66] Bevolkingsonderzoek redt leven

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Wed Dec 2 22:15:43 CET 2015

Prima, Marc. Jaarlijkse controle op risicogebieden is zinvol voor iedereen.
Bedenk wel dat het aantal homeopathie-bezoekers altijd enorm hoog is: angst
voor reguliere geneeskunde. Laatst zag ik een vrouw van zestig met van pijn
vertrokken gezicht op een krukje haar tuin schoffelen. Ze bleek voor het
zoveelste jaar al een week last te hebben van de griepprik. Ik raadde haar
een receptvrij antihooikoortspilletje (strip 75 cent) aan - veel
gezondheidspersoneel neemt het zelf, een dag vooraf en dan nog twee, drie
dagen. Madame zag er niks in want hangt het homeopathische aan
De meest gesubsidieerde propagandist tegen het reguliere is trouwens ene
mevrouw Von Amsberg-Zorreguieta die ooit ferm beweerde op tv: "Wetenschap is
ook maar een mening". En ja, dan zwijgen die nette D66-ers...

hv,u