[D66] Garmonbozia: Wittepiet

Oto jugg at ziggo.nl
Fri Nov 14 17:58:01 CET 2014

Het hondendualisme zit nog steeds in een impasse zie ik (vorige
Garmonbozia). Één hond was altijd al twee honden, want 1 is het
resultaat van een splitsing. Het onderliggende motto is niet 2 honden
die 1 worden, maar een gesplitste hond, het niet politiek correcte, de
splitsing die metafysisch correct is. Één en al viezigheid dus dat
dualisme, net als de intolerante tolerantie. Sinterklaas is ook
zwart-wit cultureel dualisme.
Misschien moeten we Laruelle's notie van dualisme er eens op naslaan...
The One one, van dualisme naar een non-sinterklaas.  Met de
sintpolarisatie en de politiepieten kan het nog een leuke intocht
worden.  Volgend jaar rijdt de sint niet meer op een schimmel maar in
een gepantserde pausmobiel. Dan liever een Klaas Vaak feest...

Weg met Sinterklaas, hier met Klaas Vaak!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Klaas_Vaak

In 1965 <http://nl.wikipedia.org/wiki/1965>-1966
<http://nl.wikipedia.org/wiki/1966> zond de NTS
<http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Omroep_Stichting> elke dag
vóór het slapen gaan /Klaas Vaak/ (/Das Sandmännchen
<http://nl.wikipedia.org/wiki/Das_Sandm%C3%A4nnchen>/) uit, een
televisieserie die oorspronkelijk uit de toenmalige DDR
<http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_Democratische_Republiek>, naar een
idee van Ilse Obrig.^[1]
<http://nl.wikipedia.org/wiki/Klaas_Vaak#cite_note-1>