[D66] Boerenslimme Poetin

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Mar 8 13:20:17 CET 2014

  Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>,
>Een van je grootste fouten kan zijn: je tegenstander onderschatten. Vrijdag
>opent NRC ontmoedigd met de kop "Poetin is Westen steeds stap voor". Dat duidt
>indirect op een permanente onderschatting van de Russische autocraat - vrijwel
>onvermijdelijk een gevolg van een hoogmoedige blik op een laag ingeschatte
>politiek leider.

Wat men ook van Putin mag vinden, het lijkt me dat hij in het Ukraine-
conflict schone handen heeft.

Ga maar na: Eerst schiet Rusland de Ukraine financieel te hulp terwijl de
EuroUnie Ukraine heeft laten barsten, dan komen er demonstraties van
Europeanen op het Maidanplein te Kiev, dan wil Europa plotseling ook geld
overmaken om de Russen voor te zijn, vervolgens plegen de Europeanen een
staatsgreep en pas daarna gaat Putin tot actie over. Eurovlaggen komen
toch echt uit Brussel, niet uit Moskou. Putin kan dit alles niet gepland
hebben want eerst was daar de onbehouwen gekte uit Brussel. En gekte kan
men niet voorzien, daar is het gekte voor.

De Euroverkiezingen dreigen voor Eurocraten op een regelrechte ramp uit te
lopen en dus maken ze voor de zoveelste keer een vlucht naar voren: In dit
geval de machtsovername in Ukraine. Op het Maidanplein stond toch echt een
roeptoeterende Verhofstadt - kandidaatdictator van de EuroUnie - en geen
vadertje Putin. De oerzwakke reactie van het westen op de annexatie van De
Krim spreekt boekdelen - men  beseft terdege dat men de schuld voor alle
gebeurtenissen volledig bij zichzelf moet zoeken. Er zou notabene aan dit
alles een gewraakt telefoontje van de Moskouse ambasade van de VS aan
*vooraf* zijn gegaan (hoe zat dat ook alweer ?) waarin werd afgegeven op de
idioten van de EuroUnie ! De Eurocraten hebben inderdaad opnieuw exact het
tegenovergestelde weten te bewerkstelligen van wat ze hebben beoogd.

Nu vallen ze weer het Krim-referendum aan - hadden wij in Europa maar een
referendum om deze idioten definitief terug in hun hok te krijgen ! En
waarom zou het illegaal zijn - wie pleegt er nu eigenlijk een staatsgreep
in Ukraine, de EuroUnie of Rusland ? Waarom zouden de bewoners van De Krim
zich klakkeloos achter een revolutie moeten scharen ? Waarom zouden ze
niet voor zichzelf mogen opkomen ? Ze hebben er toch niet om gevraagd ?

Of Putin juist gereageerd heeft op de Brusselse agressie is een andere
zaak; of Yanukovych en diens getrouwen inderdaad zo corrupt zijn als de
EuroUnie ons wil doen geloven eveneens. Bij wijze van afleidingsmanoeuvre
gaat het steeds over dergelijke zaken terwijl het eigenlijk behoort te
gaan over het plegen van een staatsgreep in een niet eens bij de EuroUnie
aangesloten land door (de aanhngers van) dezelfde EuroUnie. Men verwijt
zowaar de Russen datgene in De Krim te doen dat men *eerst* zelf gedaan
heeft in Ukraine.

Men moet maar durven.