[D66] wet vrijwillige ggz

J.N. jugg at ziggo.nl
Mon Jan 27 19:04:32 CET 2014

https://www.dwangindezorg.nl/de-toekomst/wetsvoorstellen/wet-verplichte-geestelijke-gezondheidszorg

Rechter: 'u bent intelligent, u wilt hier een discussie voeren over het
begrip inzicht en ziekte-inzicht. Mijn idee is dat u liever discussies
voert dan dat u geholpen wilt worden. Ik houd de zaak voor een week
aan...' Komt hij de week daarop me opzoeken in de cel, waar ik op de
muur een foto van de omslag van Debord's society of the spectacle had
geplakt. 'Interessante foto'. Ik: 'U wilt natuurlijk weer de zaak
aanhouden, omdat u zich op glad ijs begeeft. En er moet toch enig
publiek bij deze zaak aanwezig zijn, een soort jury met 3d-brillen.'

(Fluks: 3d is overigens 666.) Over de uitspraak kan niet
gecorrespondeerd worden. Dit is overigens geen pleidooi voor
jury-rechtspraak in de gg(z)...

J.N.