[D66] Dood Els Borst waarschijnlijk misdrijf (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Feb 13 13:04:23 CET 2014

Bron:  Telegraaf
Datum: 13 februari 2014

Dood Els Borst waarschijnlijk misdrijf
--------------------------------------

BILTHOVEN - Voormalig minister van Volksgezondheid Els Borst is
vermoedelijk om het leven gekomen door een misdrijf. De 81-jarige
Borst werd maandag dood in de garage van haar woning aan de
Ruysdaellaan  in Bilthoven gevonden door twee vriendinnen. Ze lag
achter haar auto in een grote plas bloed.

Groot onderzoek

Omdat de doodsoorzaak niet direct kon worden vastgesteld, startte de
politie direct een groot onderzoek. Uit sectie bleek al dat er sprake
was van een niet-natuurlijke dood. Op basis van 'nader forensisch
onderzoek in combinatie met de bevindingen ter plaatse' kon de
conclusie worden getrokken dat Borst waarschijnlijk is omgebracht.

Herdenkingsdienst

Het lichaam van de oud-minister is vrijgegeven. Het onderzoek door het
Openbaar Ministerie en de politie wordt voortgezet. In de Domkerk in
Utrecht is zaterdagmorgen een herdenkingsdienst. Borst is behalve
minister van Volksgezondheid ook onder meer Tweede Kamerlid,
fractievoorzitter van D66 en lijsttrekker van die partij geweest.

Reacties uit de politiek

D66-leider Alexander Pechtold: 'In-en-in triest dat deze zachtmoedige
vrouw hoogstwaarschijnlijk door geweld om het leven is gekomen. Ik
hoop dat snel duidelijkheid komt voor de familie en andere
nabestaanden. Maar ik hoop vooral dat Els niet lang heeft geleden.'

--------
(c) 2014 TMG