[D66] Democratie 2013: Twee keer voor dezelfde zaak vervolgd

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Sep 2 11:31:31 CEST 2013

Op 24 augustus schreef ik dat ik voor de tweede maal voor hetzelfde
(gefantaseerde) vergrijp moet voorkomen en dat ik de uitspraak van
de rechter niet op papier had. Vorige week heb ik alles opgevraagd
bij de griffier (het is momenteel onduidelijk of ik inderdaad alles
heb mogen ontvangen want twee dagen later ontving ik een dikke
enveloppe van de rechtbank en ik heb nog niet alles doorgenomen).

* Bij de stukken zit een 'aantekening mondeling vonnis'. Hierin
   staat dat ik werd vrijgesproken en een parketnummer. Er staat
   echter niet in waarvoor ik werd vrijgesproken.
* Bij de stukken zit een kopie van een bon (in de tweede strafzaak)
   die de politie aan mij zou hebben uitgereikt. Deze bon bleek of
   door de politie of door Justitie te zijn ge-edit: op de bon die
   ik ontving staat een rare opmerking dwars door de tekst maar deze
   werd verwijderd uit de kopie die Justitie aan de rechter heeft
   voorgelegd. Kwestie van justitionele censuur.

Het fraudeproces gaat kennelijk gewoon door.