[D66] IQ bestraft

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Thu Nov 21 12:34:33 CET 2013

Nee Marc, het gaat erover dat goede studenten de kans krijgen om er extra
bij te studeren en meer docentenaandacht krijgen. Aangezien het volume aan
docenten niet groter wordt (met extra collegegeld worden tekorten opgevuld),
betekent dit minder aandacht voor gemiddelde studenten en dus grosso modo
achteruitgang in het academisch onderwijs als geheel. Beter ware natuurlijk
om in het Ph.D-traject meer geld te stoppen - daar zijn "topstudenten" meer
mee gebaat!

Nog steeds hoor ik geen onderwijs-d66-er protest kwaken...

Groetjes, henk v.