[D66] VVD biedt excuses aan voor 'Eurofielen'-uitspraak

Bert Bakker bertbakker7 at gmail.com
Mon Nov 11 14:16:46 CET 2013

Volgens mij is het antwoord op Henk's vraag niet zo moeilijk.
De PVV is het meest vijandig jegens Europa, dikwijls in overdrijving.
D66 is het meest positief over Europa, eveneens vaak ernstig overdreven.
Voor de VVD, zelf in de kern pro Europa (vooral als economisch project), en
bovendien onderdeel van de ALDE-fractie, net als D66, ziet de PVV als
ernstige electorale bedreiging. En leunt dus in het beeld naar de PVV, om
de kiezers toch vooral niet het idee te geven dat men het eens is met D66
en Verhofstadt (die het meest van iedereen vaak overdrijft).

Overigens pikant dat Mark Verheijens statement kwam op de dag dat Europa de
chocoladesigaret wil verbieden.