[D66] ongekroond

Nord protocosmos66 at gmail.com
Fri May 3 06:45:24 CEST 2013

>  Nord <protocosmos66 at gmail.com>,
>
>  Nederland heeft geen staatskerk en dus is er niemand die een koning
> kan kronen.
>  Dit is de ware reden dat het blijft bij een inhuldiging (investiture).

Ja, het spektakel zou dat graag gezien hebben, een échte kroning. De NOS
voorop en haar kijkbuiskinderen.
Grunberg wil een toneelgroep inhuren voor dergelijke gelegenheden
wanneer het spektakel verlegen zit en streeft naar consolidatie van de
status quo. Hij heeft dan ook niet begrepen dat het spektakel graag
authentieke rollen ziet. Echter een weldenkend mens laat zich in geen
enkele door de staat, kerk of kapitaal gesanctioneerde rol gieten. Erik
verwijst naar een U.N. verdrag uit 1966. Mmm.. Sorry, maar bij "U.N."
beginnen bij mij de problemen al. Slayer, Haunting the Chapel, 1984