[D66] Cyprische kater: Laika-geld weggesluisd naar Griekenland

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Mar 25 11:12:15 CET 2013

Het is raadzaam om zelf eens te kijken waar onze centen ongevraagd
nu weer heen gaan. De websites van de banken waar het om gaat,
    http://www.laiki.com/EN/Pages/Home.aspx
    http://www.laikibankgroup.com/EN/Pages/Home.aspx
    http://www.bankofcyprus.com
geven uiteraard geen uitsluitsel.

Maar op deze WikiPedia-pagina van de Laiki-bank,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cyprus_Popular_Bank
staat zowaar,
    In early 2013 CPB renamed its Greek branches to CPB Bank and on
    24 March the bank sold them to Piraeus Bank.

Lijkt mij dat hier staat dat men op het allerlaatste moment geld
heeft weggesluisd naar Griekenland. Uiteraard vergroot dit het
tekort en moeten anderen (wij dus) het verschil bijpassen.

Op,
    http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21418830/___Geen_goedkeuring_parlement_nodig___.html
staat,
    Geen goedkeuring parlement Cyprus nodig
Uiteraard - het gaat immers om Europa. Bek houden en betalen luidt
het devies. Anders pakken Eurofielen het gewoon van hun slachtoffers
af.

De afgelopen dagen werden 'spaarders' door schizoide policici weg-
gezet als een soort nazi's. In Nederland zagen we hetzelfde met
'huurders'. Niet degenen die schulden maken moeten dokken maar
degenen die het tegenovergestelde doen worden verdacht gemaakt en
mogen derhalve vrijelijk worden geplukt.

Lijkt mij dat er anti-globaliserings wetgeving moet komen.