[D66] Garmonbozia: Legitimatiebewijs

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Jul 3 11:44:34 CEST 2013

Gisteren moest ik in Mokum voorkomen. De verdenking was dat ik zou
hebben geweigerd om mijn persoonsbewijs te tonen aan een agent.
De agent in kwestie produceerde een uiterst verward verhaal dat door
het O.M. werd overgenomen. De eis van het O.M. was twee jaar voor-
waardelijk. Ik werd vrijgesproken.

Het bovenstaande was aanleiding om eens wat beter te kijken naar
het woord 'legitimatiebewijs'. Waarom heet een 'legitimatiebewijs'
eigenlijk een 'legitimatiebewijs' en waarom moet men het verplicht
bij zich hebben en tonen ?
De beerput van de Vrijmetselarij gaat weer eens open.

Wel, het is tamelijk simpel: In de verborgen wereld van Apollo is,
   Legitimatiebewijs
een anagram van,
   Geit wil mist bij e.e.a. (Een en Ander)
Hierin is,
   Geit   = Monoceros = Het sterrenbeeld de Eenhoorn, zoon van de
            geit Amaltheia (de ster Capella - pleegmoeder van Zeus)
   Mist   = Melkweg
   e.e.a. = Een en Ander
          = Mercurius + Apollo = Twee sterrenbeelden Hond
   ---------------------------------------------------------------- +
   'Legitimatiebewijs' staat voor de twee sterrenbeelden Hond die
   door de Melkweg in het sterrenbeeld Monoceros worden gescheiden

Het verplicht bij zich dragen van het 'legitimatiebewijs' betekent
dat het *woord* 'legitimatiebewijs' zich tussen de oren van de
drager nestelt. Om dezelfde reden ziet men exact hetzelfde plaatje
op de achterkant van alle Eurobiljetten. Kwestie van hersenspoeling.

Tegenwoordig staat op het persoonsbewijs de 'BurgerServiceCode'.
Vroeger heette deze het 'Sofi-nummer'. Sophia is de Wijsheid van
Athena - Godin van de Vrijmetselarij. Het is de Zonsverduistering
die nodig zij om de 'Een en Ander' van het 'legitimatiebewijs'
alsnog te verenigen. Net zoals het 1 Euro-munstuk dit doet bij de
Eurobiljetten.

Maar ja - wie ziet zoiets ?