[D66] Garmonbozia: Garmonbozia (was: Ontdekt: Benelux-parlement)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Jan 30 12:12:01 CET 2013

  Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> vroeg,
>En wat heeft dit met de twee honden te maken?

  Tja, wat heeft er eigenlijk niet met de twee honden te maken ?

  Ik kwam laatst een YouTube-filmpje tegen van de allereerste
  scene van de TV-serie Twin Peaks,
     http://www.youtube.com/watch?v=i7d0Lm_31BE&t=2m42s
  Deze link toont aan dat het *allereerste* dat men te zien
  krijgt in Twin Peaks *twee honden* zijn. Niet dat de meesten
  de twee honden kunnen zien, uiteraard. Ze zien immers *iets
  anders*. In Twin Peaks komen om de paar minuten *twee honden*
  langs (Satan, dus) en er gebeuren rare dingen met een kop
  zwarte koffie (de Zonsverduistering). Zo is het laatste shot
  van de TV-serie een kop zwarte koffie. Enfin, duidelijker kan
  het niet zou men zeggen - maar toch zien velen het niet.

  Voor dat Garmonbozia-gedoe heb ik inmiddels ook een YouTube
  link,
     http://www.youtube.com/watch?v=bJgBQdCcvbI&t=1m55s
  Hot news: er komt mogelijk een 3de seizoen van Twin Peaks aan
  en deze begint dan op het moment dat hier getoond wordt. Bij
  Garmonbozia dus.

  Velen menen dat mensen als ik dat gedoe over twee honden maar
  verzinnen terwijl ze nu juist zelf degenen zijn die *iets
  anders* verzinnen teneinde de twee honden maar niet te hoeven
  zien. Wie gehersenspoeld zij, heeft dit zelf niet door - die
  meent dat de wereld en de werkelijkheid hetzelfde zij. En dit
  is beslist niet het geval.

  Mensen die de werkelijkheid niet kunnen zien, zien iets anders
  en dit andere noemen ze de wereld. Zo simpel is het. Het
  betreft hier echter zinsbegoocheling.