[D66] Duitse cartoon voorspelde aftreden RK Paus

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Thu Feb 14 16:46:43 CET 2013

Ach Glenn,
Dat is natuurlijk de invloed van Geert Wilders en de rest van zijn PVV+VVD, plus de laatste Oostfronters onder de jagers: die willen koste wat het kost, en zonder zelf lid van een christelijke kerk te zijn, het restant van het christendom promoten tegen de islam welke intussen zelf ook wordt verzwakt door haar blanke en licht-getinte terroristen.
In een vergeefse poging proberen PvdA-notabelen via een ondergrondse multicult nog deze chrislam en het Koningshuis te sterken. Communisten noemden dat vroeger: reformisme.
En bij D66 hebben ze het van bovenaf beschouwen van (sociale) kruisen en (politieke) sterren overgedragen aan (psychologische) kosmologen. Vandaar het menigmaal geuite verwijt van vaagheid als gevolg van wazige visie. Met als uitloper hiervan dat huisvestingsakkoord tussen notabene D66, christelijke SGP, CU en wanhopige VVD waarin slechts 1 magere stimuleringsmaatregel schuilt, de verlaging van de BTW van 21% naar 6% voor alleen 'woningreparaties'. Dat zegt al genoeg: reformisme maar dan in stenen en dubbele beglazing...

Ben trouwens benieuwd wanneer Roemer (SP) eindelijk aftreedt. Deze dorpsonderwijzer legt het permanent af tegen die gladde GreenPeace-bekeerling Samson (PvdA). Wie leest er nog meer scheurkalenders en voorspellingen?

Intussen wil de PvdA de combinatie D66+SGP+CU vaker inschakelen om haar oude vrienden bij de VVD onder druk te zetten zonder formeel haar "coalitie" te schaden. Die combinatie staat symbool voor wanhoop en opportunisme, een stapeltje liberalen en christenfundamentalisten. Wat een janboel, al deze schijnheiligheid. Met of zonder kruis...

hv,u