[D66] EU eindigt 3% dogma

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Tue Apr 30 07:18:13 CEST 2013

Quoting Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:

> Vanavond weer een bericht, ditmaal in de NRC van 29 april, katern
> Economie, pag. 32, kol. 3 onderaan - "Economen: tekort mag oplopen".
> O.a. Barroso wordt geciteerd. Raar dat dit geen voorpagina haalt, want
> zo'n beetje het hele politiek-economische beleid gaat zo op de schop!

Ik neem aan dat die voorpagina al wordt ingenomen door berichten over
de best betaalde uitkeringstrekker van Nederland, die na 33 jaar
zwaaien met haar handje en zwatelen over gelijkheid en solidariteit *)
haar baantje overdraagt aan haar al even onbenullige zoon?

Er zal ook wel geen ruimte zijn geweest om te signaleren dat het hele
zogeheten austerity-beleid berust op een studie van twee Amerikaanse
economen die een merkwaardige massage van hun cijfers hebben toegepast
en bovendien een beginnersfout in hun excel-formule blijken te hebben
gemaakt?

http://www.nextnewdeal.net/rortybomb/researchers-finally-replicated-reinhart-rogoff-and-there-are-serious-problems

Erik vdMb

*) "Zelfzucht en de hang naar overdaad maken blind voor schade aan onze
natuurlijke omgeving en ondermijnen gemeenschapszin."
(Kersttoespraak, 2011; je moet het maar durven zeggen, terwijl je een
kolossaal salaris opstrijkt voor wapperen met je handje, geen enkele vorm
van belasting betaalt en ondanks je miljoenen nog aanspraak maakt op AOW.)