[D66] EU eindigt 3% dogma

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Apr 29 12:04:56 CEST 2013

  Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>,
>Uitgerekend op pagina 27 meldt De Volkskrant van 27 april: eind mei zal de EU de
>3% budgettekort-norm laten vallen.

  [Ik heb het op Internet niet kunnen vinden]

  Als geen land er zich aan houdt, dan zal de EU het stabiliteispact uit 1997
  vanzelf laten vallen. Grappig is dat de EU in 2011 nog eist dat het zelfs
  in de grondwet moet komen. Als men het laat vallen dan is dit opdat het
  niet langer een Euro-eenwording in de weg zal staan. Het betekent niet dat
  er een milder Euro-beleid aan komt, het betekent juist meer Euro-dictatuur.

>Worden de neoliberale topneuroten dan tegelijk opgesloten op de Veluwe en in het
>Schwarzwald? Of gaan de dikbetaalde bureaucraten vrijelijk elders zieken?
>Duidelijk: Pechtold moet een ander baantje zoeken - burgemeester van

  Het valt te betreuren dat D66 zo'n radicaal en zweverig EU-beleid najaagt in
  plaats van het bij referendum aan de burger voor te leggen. Nog even en D66
  is de enige partij die nog voor de Euro zij. Het komt zo amateuristisch over
  - het lijkt wel of de partij volkomen blind zij voor alles dat iedereen kan
  zien.

  Het neoliberale conservatisme heeft alleen maar ellende veroorzaakt. Het wordt
  tijd voor een frisse progressieve koers. Overleefde ideeen uit de bovenkamer
  verwijderen en opnieuw beginnen voordat het te laat zij.

  Van een conservatief bolwerk als de EU moeten we het beslist niet hebben.