[D66] Nationaal zaklopen: Koningslied loopt Edison mis

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Apr 21 11:14:17 CEST 2013

Bron:  Volkskrant
Datum: 20 april 2013

Geachte landgenoten,

Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben
geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven
in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild
worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van
het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te
hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de
afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu
in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat
bejegenen.

Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die
bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een
nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders
hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u
allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de
3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van
2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik
onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied
dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in
al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.

Met vriendelijke groet,

John Ewbank