[D66] Morbide grappen

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Fri Apr 19 19:51:58 CEST 2013

Democs,

Ik hoor net dat het Amerikaanse Boston van de buitenwereld is afgesloten tijdens de jacht op een teener, een dwaze terroristische Tjetsjeen wiens broer reeds is gesneuveld in een vuurgevecht met de politie. Het tweetal plaatste afgelopen maandag waarschijnlijk de twee splinterbommen tijdens de Boston Marathon. De explosieve kilo's zaten verstopt in een hoge-druk-kookpan.

Elders zijn er ook genoeg gekken, zo blijkt. Op donderdagmiddag ontdekte ik rond een uur toevallig een snelkookpan open en bloot bij een boom voor mijn huis en aan de rand van een speelpleintje. Zeer ongebruikelijk afval in een verder nette buurt. Toch maar even de wout gebeld, met het verzoek deze morbide grap te verwijderen en op vingerafdrukken te controleren. Dat de salarissen van de veldwachters niet al te hoog zijn, bleek uit de uitgebreide uitleg die ik de dienstdoende veldwachter moest geven. Maar goed, het glimmende geval werd weggehaald voordat schoolkinderen kwamen spelen.

Angstcultuur maakt mensen en ook dienders op 0900-8844 kennelijk niet alerter...

hv,u