[D66] Oprichtingsbijeenkomst Duits D66: Kappen met deze Euro

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Apr 14 14:47:18 CEST 2013

  Nord <protocosmos66 at gmail.com>,
>Zo te zien merendeel vijandige conservatieve FPD'ers.

Het ging mij - uiteraard - om de discrepantie tussen stellingname van
het Nederlandse D66 inzake de Euro en het vandaag opgerichte Duitse
D66. Als het Nederlandse D66 vandaag zou zijn opgericht ipv in 1966
dan zou het zonder meer tegen de Euro zijn. Maar het huidige D66
verdedigt de Euro daarentegen met een felheid die nogal lachwekkend
overkomt.

Wie nu precies progressief of conservatief zij, maakt dan weinig uit
- men moet tegen de Euro zijn, of men zichzelf nu progressief acht of
conservatief. Uit de VVD (zeg maar: conservatief) klinken steeds meer
geluiden tegen de Euro (van de week nog Bolkensteijn). Dit lijkt me
belangrijker dan op de VVD afgeven omdat het een rechtse of conserva-
tieve partij is. Iets soortgelijks aangaande de positie van PvdD, PVV,
SP. Beter is het om het inzicht van dergelijke partijen in de Euro-
problematiek toe te juichen.

  Nord,
>Ps, de meeste economen zijn, net als duivelbezweerders, alchemisten.

  Daarom zagen de meesten het Euro-echec ook niet aankomen. Economen
  weten achteraf alles altijd weer beter maar hebben de grootste moeite
  met het vooruitkijken, uitzonderingen daargelaten.

  Zelf vind ik het altijd aardig om zaken te voorspellen. Ik word niet
  gehinderd door links of rechts te moeten denken of progressief of
  conservatief. Ik kijk gewoon naar wat er gebeurt. Vaak ziet men dan
  een flinke tyfoon aan de horizon opdoemen - da's weer een nadeel.