[D66] Is it real? Physicists propose method to determine if the universe is a simulation

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Mon Oct 22 23:51:10 CEST 2012

On Oct 22, 2012, at 11:06 AM, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Dat onze wereld een simulatie van *binnenuit* zij (dat wil zeggen:
> dat wat de meesten van ons menen waar te nemen bestaat in het geheel
> niet: onze wereld is - zoals Shakepeare terecht opmerkte - een
> theraterstuk maar velen houden het vertoonde voor echt),

Zoals ik hier al eens heb uitgelegd: Shakespeare vond *niet* dat de
wereld
een theaterstuk is. Shakespeare laat een van zijn personages zeggen dat
de hele wereld een toneel is (All the world's a stage).

Destijds werd deze opvatting ook al een enorm cliché gevonden, en de
bedoeling van Shakespeare was dan ook *niet* om te beweren dat de wereld
een toneel is, maar om ons te tonen wat voor halvegare het personage in
kwestie is - een soort Fluks dus eigenlijk.

> blijkt uit de Garmonbozia-mails die ik hier zo nu en dan post.

Blijkt?
Sinds wanneer is het tot vervelends toe posten van wartaal *bewijs*?

Het enige dat die mails bewijzen is dat ene Fluks - die ooit een
doctorstitel
schijnt te hebben behaald - al net zo'n halvegare is als dat personage
van
Shakespeare.

Erik vdMb